onsdag 8 augusti 2007

Svedala "Skatepark"

Jag och Magnus besökte Svedalas nya "skateboardpark" förra veckan. Jag vill inte vara den som klagar men har varit på bättre ställen. Vi hade i och för sig roligt men jag åker nog inte tillbaka igen. Åk dit själva och bilda en egen uppfattning. Jag anser att huvudsaken är att det finns en vilja och ett försök till något skejtbart. Detta kanske endast är början på något bättre, vem vet.

Dan efter vi hade varit där kom ett mail till Streetlabs infomail:

Hej!
Ursäktar om detta kanske blev skickat till fel adress men hittade ingen annan..
Jag är en av 'kidsen' i Svedala som chillade i minirampen när vi fick fint besök igår, och min polare snatchade lite bilder med min kamera som jag tänkte ni kanske ville se, eventuellt lägga upp på bloggen eller rent av pryda papperskorgen.
Bifogar ett par bilder som sagt, även en på mig för att jag är så egocentrisk.
Ses imorgon när jag kommer och köper en ny keps!


Anton vet inte våra namn så han döpte bilderna efter hur de såg ut. Denna heter Mohawk. (Magnus)


Birdman (Rasmus)


Lokal icketalang, enligt honom själv.. (Anton)

Tack Anton för bilderna. Uppskattat!

::Rasmus

4 kommentarer:

Anonym sa...

yo.
vf de inte är så jävla fett är ju för att stället inte är klart än.. och jag tror itne de finns någon som vet när de blir klart heller...
ok.. boxen e kanske lite för kort.. men vafan ska man göra?.. kan inte ändra de nu... bryggeriet hade ju med oss på deras sån jävla lista sak år 2006.. men jävlar vilken hjälp vi fick av dom.. menmen..

Anonym sa...

nu ska vi va glada

Anonym sa...

hehe killen som skrev första inlägget blev upprörd för dom dissa vår miniramp och funbox.
Jag heter Jonas åker där ofta, och visst är det ett svårskejtat spot.
Och nu var väl inte dessa två herrarna riktiga höjdare på rullbräda som resten av streetlab teamet. (är dom ens med i teamet?)
Såg att den ena snubben tränade på kickflip (dubbelflip) flat på marken, men rippade ganska hårt i miniramp. Anyway.. inget bra ställe att skejta men bättre än ingetingalls.
MVH Jonas

Anonym sa...

asså jag har jätte kul i våran skatepark. man träffar många kompisar, vissa är roliga och duktiga på rullbrädan och vissa e roliga och dåliga och vissa e dumma mot mig speciellt min lillebror malte. men det är bra att där e mång adåliga fr annars hade inte jag vågat gå dit utan mamma. mamma lär mig oli nu så jag kan snart 360 flip + invört. hej då / pontus