onsdag 1 augusti 2007

Semester rapport

Två veckor i solen var väl kanske att ta i. Hittills har vädert varit kasst med regn, blåst och ruggigt kallt, förutom idag då, ser ut att kunna bli ok! Jag är fortfarande övertygad om att det kommer bli riktig sommar nästa vecka..

I alla fall.. Igår var jag och Magnus ute på en liten lokal skatetripp. Det blev Stäppen (eller Steppeside, vet inte det korrekta namnet, who cares), Svedala och Lund. Som ni har sett tidigare på bloggen har Svedala rest sig ur askan och byggt en egen skateyta. Jag skall inte säga mer om denna mer än att viljan finns där..

Vi hade fått ett oberoende tips om nya banks i Lund. Tydligen en ny cykeltunnel med banks på sidorna. Kan ju vara intressant. Avstånden i Skåne är inte långa med min Saab 900 Turbo, Metallic Green! 5 min senare var vi i Lund och hittade cykeltunneln. Kanske det kan bli något men i dagsläget var det bara jordbanks. Det blev en avslutande session på Svanöskolans curbs istället. Helt ok semesterdag trots 5 grader varmt i solen, som inte fanns..


Eftersom det pågor ett röjningsarbete på industritomterna vid Sofielund kan det vara säkrast att visa vad som skall stå kvar. Kanske skall hänga "Skall ej rivas" plakat på uteliggarna som bor brevid bowlen.


Efter allt regna var bowlen fylld med vatten, fast den nya delan funkade.


Magnus t-shirt blåste ner i bassängen. Min bräda fick sig också ett bad.


Skulle vara riktigt surt ifall Stäppen också skulle rivas som tidigare kreationer. Magnus ser i alla fall ut att ha riktigt roligt här.


En änglaklocka, och i bakgrunden ser man mig hamstra på något?


Alldeles runt hörnet från Stäppen håll Isak på med någon form av rörlig film upptagning. Axel var en av de medverkande..


Pennan var en annan. Vad som händer på bilderna får ni nog snart se 25 st i sekunden.

Nu skiner faktiskt solen, bäst att komma ut! Bloggar vidare senare..
//Rasmus