fredag 3 augusti 2007

Semester rapport 2

Igår, torsdag, var det dags för en ny liten roadtrip. Jag hade sett ett nytt spot i Kävlinge som kunde vara hur bra som helst, fast det krävdes att man skövlade, rensade och sopade en del först. Vi packade Saaben med diverse tillhyggen och begav oss dit. Det var jag, Mange, Fast (som var på besök från Borlänge), Micke och Staffan. Roadie slöt upp på Nova med skyffel och kvast. Allt var perfekt för en heldag med nya upptäckter.


Agge jobbar extra under min semester. Känns tryggt.


Frille har praktikplats på Streetlab och gör ett sjukt bra jobb!


Som vanligt när vi skall iväg kommer Fast på att han skall ha ny bräda, 2 min innan vi skall köra. Han har redan spenderat 1 timme i butiken..


Staffan väntar. Något som blir gemongående under dagen.

Efter långt om länge kom vi till Kävlinge och det visade sig att stället var helt oskejtbart. Såklart.. Fick en del skit för detta. Istället hittade vi ett hemmabygge som skulle likna en miniramp. Livsfarlig.


"Ramp" i Kävlinge.



Efter en väldigt kort rampsession av Roadie och Fast stack vi vidare ut på den skånska savannen. Svalöv var nästa mål. Jag var säker på ett ställe där som kunde vara roligt. Efter ytterligare en tid i bil och djupare in i skånes wasteland kom vi fram. Stället var som jag sagt bra, fast med en hel uteservering i vägen. Ooops..
Efter två misslyckade ställen tog jag ett steg tillbaka och lät dom andra välja spot. Det blev tillslut Lund. Efter otaliga mil och timmar hade vi totalt stått på brädan i ca. 30 min, varav 25 min flatskate på Novas parkering (bästa spotet hittills på turen).

Fast det slutade bra tillsist. I Lund stack vi till en välkänd men sjukt svårskejtat bank. Brant, snabb och rough. Mange fick upp kameran och Jag, Micke och Staffan (Fast och Roadie hade tröttnat på våra utflykter och stuckit till Gaste) fick alla filmat något. Slutet gott, allting gott!


Fick jobba för att komma in.



/Rasmus

Inga kommentarer: