onsdag 26 september 2007

Back from Beijing

Jag var nyligen på semester i Beijing och gjorde därifrån ett inlägg på bloggen. Det var väldigt svårt att hitta ett bra internetcafé och när jag väl gjorde det kunde jag inte se bloggen. Jag kunde göra inlägg men inte se resultatet. (Någon sa att det var på grund av Kinas hårda censur av internetsidor, jag vet inte). Jag ville heller inte spendera min semester på internetcafén så jag väntade med fler inlägg. (Måste skaffa en laptop. Har hört att man skall ha en Mac nuförtiden..)

Jag skall inte göra en reseskildring som kanske endast jag är intresserad av att läsa. Folk läser väl heller inte längre texter på nätet än så här ungefär innan de tröttnar. Lägger upp några bilder i alla fall.


Som alla kineser skall göra tog vi den klassiska bilden framför Mao.


Utsikt över den Förbjudna Staden och smoggen.


Nike SB store


Locals


Är man i Kina skall man bege sig till parkerna vid 6 på morgonen. Det är där det händer


Morgongymnastik för alla


Pardans (07.00 på morgonen!)




Folk hängde ut sin tvätt överallt


På varje hörna spelade man majong




Jag vandrade en mil på muren, av mer än 500 mil!








Var tvungen att skriva det, romantiker som man är..?

:: Rasmus

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dope med en SB butik!

Anonym sa...

sjukt clean flip iaf. detta är vad skateboard handlar om.........