måndag 4 augusti 2008

En rolig Norgehistoria.

Nu var det ett tag sen jag bloggade något här, men det har inte hänt så mycket den sista tiden så jag har inte haft så överdrivet med material att blogga om. Detta har dock ändrat sig. Förra veckan fick jag chansen att åka till norra delen av vårat rika grannland Norge för att skata och fota lite med norska Nike SB teamet. Som fotograf var "the Dutch-man" Marcel med. Även Koffe Hallgren fulade in sig på ett SAS plan som landade i Tromsö förra tisdagen. Jag har aldrig tidigare varit i Norge så de var med stor förväntan jag vid lunchtid klev av planet i Tromsö. Det första som slår mig när vi rullar ut med taxin från flygplatsen är att de inte finns någon skylt vid rondellerna som indikerar max hur många varv man får köra. Det var bara början på mitt uppvaknande. Norge var dyrare än jag trott. Tromsö var kallare än jag hade kunnat föreställa mig. Det var ljust dygnet runt, vilket var helt sjukt. Norrmän är mycket trevliga och gratis frukost på hotell som man bodde på två dagar innan är också gott. Jag hade köpt mig en ny sån fräsig digitalkamera för att kunna föreviga min resa. Här under följer ett litet klipp i riktig Bellows-anda, även en rip-off på Sarah Meurles kända collage hon brukar slänga ihop på sina Eurotrips när hon vinner tävlingar hit och dit.

Hoppas ni har det bra allihopa!

//Bönne






2 kommentarer:

Anonym sa...

Norge är gottgottigottgott glöm aldrig det!

Anonym sa...

yeah boyee, kult å ha dere på besøk i tromsø ;)